Katharina Marszewski

mieszkają i pracują w .

Realizacje Marszewski są efektem jej prywatnych doświadczeń, towarzyskich sytuacji, działań w grupie, jak i potraktowania języka w kategoriach materialnych (redakcja i edycja przetworzonych obrazów). Przykładem jest praca Bruk i kieliszki, wraz z towarzyszącą jej grafiką Drinking Ink, będąca zapisem fikcyjnego wydarzenia mającego miejsce w (podlegającej gwałtownym przemianom urbanistycznym, ale i obyczajowym) Warszawie lat 90. Bohaterką pracy jest anonimowa kobieta, mieszkanka dużego miasta, pełna wigoru i czaru, niezależna, ale i skłonna do autodestrukcyjnych zachowań. Toporność bruku i delikatność szklanych kieliszków buduje sensualną narrację tej instalacji – toastu wznoszonego na gruzach miasta. Marszewski, zawieszona pomiędzy Berlinem i Warszawą, określa się jako „korespondentkę niezaistniałych wydarzeń”, relacjonującą sny, wyobrażenia i powidoki współczesnej metropolii. Miasto w pracach artystki prezentowane jest jak wystawa lub teatralna scena, pełna rekwizytów wchodzących ze sobą w znaczeniowe i estetyczne relacje. 

Pokaż opis